Zielona szkoła 3c – wspomnienia

W dniach od 30.05.2022 do 03.06.2022 uczniowie naszej szkoły z klasy III c przebywali na zielonej szkole w miejscowości Małe Ciche w okolicach Zakopanego. Zgodnie z opracowanym programem w pierwszym dniu zwiedziliśmy „Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II” oraz Bazylikę – Parafię Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny w Wadowicach. Nie mogło obyć się bez zakupu rozsławionych przez Papieża kremówek, które z apetytem zjedliśmy po obiadokolacji w ośrodku „Pasternik”, naszej bazie noclegowej. Po rozpakowaniu bagaży, zapoznaniu się z regulaminami, udaliśmy się na pobliski plac sportowo rekreacyjny, gdzie chłopcy rozegrali swój pierwszy mecz w piłkę nożną.

Drugiego dnia zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Zabytkowa kopalnia kryła w swoich podziemiach wiele atrakcji turystycznych, historii i tajemnic, które w bardzo ciekawy sposób przedstawił towarzyszący nam przewodnik. Po trzech godzinach wróciliśmy windą na powierzchnię ziemi. Po wieczornym posiłku odbył się konkurs wiedzy dotyczący kopalni podczas którego wielu uczniów wykazało się znakomitą pamięcią. Najlepsi zostali nagrodzeni upominkami. Tego dnia także odwiedziliśmy plac sportowo rekreacyjny.

Dzień trzeci upłynął nam w rytmie „Dnia Dziecka” i obfitował w wiele atrakcji. Zwiedziliśmy Kaplicę Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce, którą zaprojektował Stanisław Witkiewicz. Poznaliśmy cechy stylu zakopiańskiego w architekturze. Kolejna atrakcja to skocznie narciarskie, odwiedziliśmy miejsce gdzie szlifują swoje umiejętności nasi polscy narciarze. Następnie wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę gdzie dzieci z okazji swojego święta zostały obdarowane kolorowymi balonami wypełnionymi helem, watą cukrową i popcornem. Następnym punktem tego dnia były kąpiele w „Termach Chochołowskich”. Po trzech godzinach wspaniałej zabawy udaliśmy się w drogę powrotną do ośrodka. Wieczorna dyskoteka, lody i poczęstunek zakończyły ten szczególny dzień.

Czwartek obfitował w górskie wędrówki. Wspólnie z Panem Bartkiem, naszym przewodnikiem, przeszliśmy szlakiem na Rusinowa Polanę. Następnie udaliśmy się do Zakopanego, gdzie na „Krupówkach” zakupiliśmy pamiątki. Wieczorem odbyło się wspólne ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek oraz dyskoteka.

Podczas naszego wyjazdu utrwalaliśmy umiejętności związane z samoobsługą, estetycznym spożywaniem posiłku, utrzymaniem porządku, rozwiązywaniem różnych problemów. Wierzymy, że wspólny pobyt na zielonej szkole wpłynie na pogłębienie przyjaźni wśród dzieci i właściwe relacje rówieśnicze. Program zielonej szkoły został zrealizowany. Dziękujemy Radzie Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Pionkach na czele z Panią Prezes Agnieszką Janiszewską za duże wsparcie finansowe naszej inicjatywy oraz Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pionkach. Dziękujemy rodzicom uczniów kl. IIIc za okazaną pomoc.